Seans Bulunamadı.

COVID-19 BİLGİLENDİRME

Tiyatro alanına girişinizden ayrılışınıza kadar “MASKE TAKMA ZORUNLULUĞUNUZ” devam etmektedir ve MASKELERİNİZİ mutlaka yanınızda bulundurmanızı önemle hatırlatırız. Maskelerinizin oyun boyunca “AĞIZ VE BURNUNUZU KAPATACAK” şekilde takılı olması gerekmektedir.

Gösteri alanına giriş, yerleşme ve oyun çıkışında toplu hareket edilmemesini, tek sıra halinde ilerlenmesini ve alan görevlilerinin yönlendirme/uyarılarına dikkat edilip, uyulmasını önemle rica ediyoruz.

OYUN ÖZETİ

Distopik kara komedi türünde yazılmış oyunda göstergebilimsel açıdan kullanılmış olan tüm motif ve simgeler oldukça başarılı.
Günümüz insanının ofis adı verilen küçük hücrelerinde ya da daha büyük bir perspektifle iş yerlerinde yaşadıkları veya yaşattıkları kurmaca dünyaya ironik bir bakışla yaklaşılan oyun, Beyaz yaka Maşa Hanım ve ona bağlı olarak çalışan Ofis Boy arasındaki ilişki sağlam bir kişileştirmeyle oluşturulmuş. Sadık ve Devran karakterleri etrafında şekillenen absürt durum, çatışma, konuşma örgüsü oyuna zenginlik katmıştır. Hafıza kartlarıyla çalışan ve yaşayan 21. Yüzyıl insanına ve iş hayatına naif bir yönelişle yaklaşan yazarın kurguyu oluşturmada ve mesajı iletme konusunda özgün bir kalem olduğu rahatlıkla söylenebilir. Özellikle Sadık ve Devran kişileştirmeleri arasında geçen sigarayı bırakmak sigaraya hiç başlamamak adı altındaki ironik yaklaşım kara komedi üslubuna fazlasıyla hizmet ettiğini söyleyebilirim. Yine Maşa Hanım karakterini hard diski gereği sürekli gülmek ya da şarkı söylemek zorunda kalması ve kadının kapitalist sistem tarafından metalaştırılmasını göstermesi açısından distopik bir kurgu olarak değerlendirebiliriz. Yazarın dramatik malzemeyi sahneye taşıma biçi mi kullandığı teknik açısından başarılı oluşu, metni sahneye başarılı bir şekilde taşıması da ayrıca övgüye değer. Sistem adı verilen bozuk çarkın karşısında kadının her daim 'insanlıktan, duygudan yana' olduğunu mesaj olarak seyircisine ileten yazarın tüm oyun boyunca gerçeküstücü bir yaklaşımla ciddi bir toplumsal eleştiri yapması metnin ana başarısı söylenenden daha çok, söyleme biçiminde yatmaktadır.
Sonuç olarak başarılı bir oyun metni, başarılı bir rejiyle seyirci karşısına çıkıyor.

EKİP & OYUNCULAR

Yazar, Yönetmen: Şenay Tanrıvermiş

Süpervizör: Nazif Uslu

Yönetmen Yardımcısı: Eylül Başoğlu

Dramaturg: Ferdi Çetin

Dekor Tasarım, Kostüm Tasarım: İrem Dilaver

Işık Tasarımı: İsmail Oğuz

Işık Operatörü: Çağdaş Koldaş

Afiş Tasarım: Nazlı Cengiz

Sanat Yönetmeni: Nurhan Uslu

Müzik: Ahmet Can Karaaslan

SEANSLAR

SEANS BİLGİSİ HENÜZ AÇIKLANMADI.