Şubat 2023

REM REM

11 Şubat Cumartesi - 20.30

BİLET AL

REM REM

12 Şubat Pazar - 19.00

BİLET AL

Derman Derman

16 Şubat Perşembe - 20.30

BİLET AL

Yabancı Yabancı

17 Şubat Cuma - 20.30

BİLET AL

REM REM

19 Şubat Pazar - 16.00

BİLET AL

REM REM

19 Şubat Pazar - 19.00

BİLET AL

Eylül Eylül

21 Şubat Salı - 20.30

BİLET AL

Yok Yok

21 Şubat Salı - 20.30

BİLET AL

Übü Übü

24 Şubat Cuma - 20.30

BİLET AL

Eylül Eylül

24 Şubat Cuma - 20.30

BİLET AL

COVID-19 BİLGİLENDİRME

Tiyatro alanına girişinizden ayrılışınıza kadar “MASKE TAKMA ZORUNLULUĞUNUZ” devam etmektedir ve MASKELERİNİZİ mutlaka yanınızda bulundurmanızı önemle hatırlatırız. Maskelerinizin oyun boyunca “AĞIZ VE BURNUNUZU KAPATACAK” şekilde takılı olması gerekmektedir.

Gösteri alanına giriş, yerleşme ve oyun çıkışında toplu hareket edilmemesini, tek sıra halinde ilerlenmesini ve alan görevlilerinin yönlendirme/uyarılarına dikkat edilip, uyulmasını önemle rica ediyoruz.

OYUN ÖZETİ

Koffi Kwahulé’nin 2020’de tek erkek oyuncu için yazdığı Close up metni öncelikle yapısal
açıdan yazarın kendine has biçimi dolayısıyla başka bir anlatım, bakış ve biçim öneriyor.
İnsanın yaradılışından bu yana erkeğin temsil ettiği bütün arketiplere yakın plan yapıyor.
Daha derine inmek istiyor. Bunu, daha önce oyunlarında ve romanında da kullandığı,
yazıldığına göre insanların yoldan çıktığını, artık lağımda yaşadıklarını anlatmak için bir
sene bok içinde yaşamını sürdüren peygamber Ezekiel’in isimini verdiği bir katil, tecavüzcü,
pedofil ve nekrofil aracılığıyla gerçekleştiriyor. Ezekiel bir nevi sanatçı ve artık tecavüzlerle
geçen yıllarda taslağını hazırladığı o baş yapıtını yaratmak istiyor. En büyük dileği de
hikayesini, hiçbir telif ücreti kabul etmeden, sadece “anlatmak adına, bir şey kanıtlamak,
kendisini savunmak için değil”, Hollywood ile paylaşarak, “ Anne, kedi, baba, köpek,
çocuklar, kırmızı balık”ın ekran karşısına geçip izleyebileceği bir aile filmi çekilmesini
sağlamak. O sıradan biri, aramızda, bizimle aynı kırmızı ışıkta bekliyor, aynı meyhanelere
gidiyor, aynı cenazelerde ağlıyor, aynı tap dansı kurslarına gidiyor.
Kadının öldükten (öldürüldükten) sonra bile bozulmaya çalışılan bedeni sahnede, aynı
anda bir canavar, katil, iyi eğitimli bir oğul, kurban, sanatçı, peygamber olan bir erkek
tarafından, sadece dil ile ele alınıyor. Dilde kabul ettiğimiz ve normalleştirdiğimiz kadının
erkek tarafından bozulan bedeni, imajı, yeri kaçacak hiçbir yer bırakmadan irdeleniyor.
Cesaretli tınılara gitmekten çekinmeyen, her paragrafın başka bir sese dönüştüğü “klasik
jazz” metni olarak Close up, erkeğin, erkekliğin, erkek egemen sistemin kara deliğine
giriyor. Kadının bu savaştaki yerini, neye inandığını/inandırıldığını, fantezilerimizdeki
yerini, erkek beynindeki varlığını sorguluyor.

EKİP & OYUNCULAR

Yazar: Koffi Kwahule

Çevirmen, Yönetmen: Ezgi Coşkun

Danışman: Leela Alaniz

Yönetmen Yardımcısı, Video Tasarımı: Alper Büyükbudak

Işık Tasarımı: Utku Kara

Sahne Tasarım, Afiş Tasarım: Hande Cedimoğlu

Müzik: Umur Erdem

Koreograf: Yeşim Coşkun

Dramaturg: Ece Yassıtepe

Dramaturg: Bülent Ayyıldız

Yapımcı: Ayşe Ertaş Yüksel

Video Tasarımı: Sibel Akdeniz

Oynayanlar: Ulaş Akşit

SEANSLAR

SEANS BİLGİSİ HENÜZ AÇIKLANMADI.